Google certified partner

Nieuw: Callout extensies in Google AdWords

Google AdWords heeft een nieuwe extensie geïntroduceerd: Callout extensies. De functionaliteit zit nog in bèta maar sinds vandaag zie ik de functionaliteit terug in diverse accounts.


De extensie bevindt zich op het tabblad Advertentie-extensies. Voor weergave zijn minimaal 2 callout extensie vereist. Een callout extensie mag maximaal 25 tekens bevatten en kan op 3 niveau’s worden toegevoegd:

  • account
  • campagne
  • advertentiegroep

 

Callout extensies lijken veel op sitelinks, echter zijn sitelinks (deep)links naar gerelateerde pagina’s terwijl de callout extensie bedoeld is om USP’s, kenmerken of extra informatie aan de advertentie toe te voegen. Door callout extensies toe te voegen aan advertenties, valt de advertentie beter op en kan je de advertentierelevantie verhogen. Het lijkt dan ook een absolute booster voor de CTR!

Callout extenties toevoegen

Voor het toevoegen van een callout extensie ga je naar het tabblad Advertentie-extensies > Weergeven: Callout-extensies. De extensie mag maximaal 25 karakters bevatten en kan net als sitelinks worden voorzien van apparaatvoorkeur, begin- en einddatum en aangepaste planning.

Callout extensie

 

 

About Kristian van Bockel

Kristian van Bockel is de oprichter en eigenaar van 48Street Internet Marketing. Hij is gespecialiseerd in het inrichten en beheren van Google AdWords campagnes.
Contact

We maken graag kennis met je, zodat we samen meer rendement uit je online marketing activiteiten halen. Een keer sparren?

Vragen?
Vragen?
Sluiten

Heb je hulp nodig?

Bel Kristian van Bockel

013-5322875

Kristian van Bockel

Stel je vraag

Uw vraag is verzonden, we proberen zo snel mogelijk te reageren.