Google certified partner

Google test nieuwe weergave sitelink extensies

Google lijkt de positie van haar sitelink extensies te testen. Waar voorheen sitelinks altijd onder adregel 1 en 2 werd geplaatst, zag ik vanochtend de sitelinks direct onder de bestemmingsurl.

 

In onderstaand screenshot worden de sitelinks van advocatenkantoor VDT Advocaten & Mediators direct onder de zichtbare URL geplaatst. Onder de sitelinks is  de locatie extentie en oproep extensie geplaatst. Vervolgens volgt de nieuwe callout extensie. Advertentieregel 2 wordt helemaal onderaan de advertentie vertoond.

SERPs 20140903 - Advocaten tilburg
Een paar uur later wordt advertentieregel 2 weer op haar “normale” positie vertoond onder de zichtbare URL en staan de sitelinks van advocatenkantoor VDT Advocaten & Mediators hier direct onder.

SERPs 20140903 - Advocaten tilburg (2)
Ondanks dat sitelinks een positief effect hebben op de CTR, is het mijn ervaring dat de CTR op de sitelinks zelf vaak beperkt is. Wil je weten hoe jouw sitelinks ten opzichte van de gehele advertentie presteren, volg dan onderstaande stappen:

  1. Selecteer een campagne
  2. Ga naar het tabblad Advertentie-extensies
  3. Kies Weergeven:Extensies voor sitelinks zodat de prestaties van de sitelinks worden getoond
  4. Klik op de drop down Segmenteren
  5. Kies Deze extensie vs. overige

 

About Kristian van Bockel

Kristian van Bockel is de oprichter en eigenaar van 48Street Internet Marketing. Hij is gespecialiseerd in het inrichten en beheren van Google AdWords campagnes.
Contact

We maken graag kennis met je, zodat we samen meer rendement uit je online marketing activiteiten halen. Een keer sparren?

Vragen?
Vragen?
Sluiten

Heb je hulp nodig?

Bel Kristian van Bockel

013-5322875

Kristian van Bockel

Stel je vraag

Uw vraag is verzonden, we proberen zo snel mogelijk te reageren.